[kdecat] Nombre i número

Josep Ma. Ferrer josep.m.ferrer at telefonica.net
Tue Dec 28 15:30:52 UTC 2004

En/na David Gil ha escrit:
> Hola!
>
> Voldria reobrir un debat que segons m'han dit es va parlar fa temps a la
> llista. No he sigut capaç de trobar el fil a la llista per saber les raons
> per a acceptar tant "nombre" com "número" indistintament com a traducció de
> "number". En principi no estic d'acord amb això, però els més veterans segur
> que teniu raons per a haver-ho decidit així.
> ---------------------------------------------------------------------------------------------
> He buscat les dues paraules a http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm
> Número:
> [...]

Hola David, i llista,

	Jo també he cercat el debat nombre/número, però ni el recordo ni el sé
trobar :(

	Com molt bé dius, hi ha molta confusió a les traduccions entre número i
nombre. Crec que podem aprofitar la nova versió HEAD per a fer una bona
neteja en aquest sentit, no trobeu?

	Com a resum, podem seguir aquesta regla mnemotècnica:

número = posició dins una sèrie (visc al carrer Pardal número 15)
nombre = quantitat o xifra (ha augmentat el nombre d'accidents)

	Fins aviat,

- --
|   Linux User: 154.147 (http://counter.li.org)    |
| GPG KeyID: 0x4E91BFA1 (http://www.keyserver.net) |