[kdecat] Dubte lingüístic (directori/carpeta)

Antoni Bella Perez bella5 at teleline.es
Sat Oct 25 19:37:36 UTC 2003

A Dissabte 25 Octubre 2003 19:32, Josep Ma. Ferrer va escriure:
> Hola a tothom,

  Hola Josep

> 	Estic revisant la traducció d'un arxiu (artsbuilder, de kdemultimedia),
> i em trobo que els únics canvis són que als missatges en anglès s'ha
> substituit la paraula "directory" per "folder". Fins ara jo havia
> traduït "directory" per "directori" i "folder" per "carpeta". Però,
> sabeu si ara als directoris Unix s'els hi diu "carpetes"? (al més pur
> estil Win ;)
> Us heu trobat amb altres canvis massius d'aquesta mena? Un dels
> problemes és que "directori" és masculí, i "carpeta" femení: no n'hi ha
> prou en canviar la paraula, cal revisar tota la frase (articles,
> [...]

  Correcte. Sols faran aquest canvi masiu.

> 	La qüestió és que suposo que el canvi de "directory" per "folder"
> s'extendrà a tot el KDE. Acceptem "barco" i fem el canvi, o bé, traduïm
> "folder" per "directori", i assumpte solucionat?

  Simplicitat, fem:

	directory -> directori
	folder -> carpeta

 Personalment n'he fet els ajusts necessaris a diverses traduccions centrals i
quan aquest dilluns compili la Beta 1 veure'm que tal queda.

> 	Cordialment,

  Tot es deriva de qüestions passades i d'un estudi d'usabilitat. Hi ha una
mica de discursió calenta doncs s'està aplicant un canvi major quan tot just
falten un parell de dies (ja demà a la nit) per a que es congelin les
entrades trauïbles.

  En fan l'explicació al resum setmanal de commits al CVS (amb data d'avui):
	<http://members.shaw.ca/dkite/oct252003.html>

  Es tracta d'un tema que no acabo de dominar (fins i tot d'entendre al 100%)
i és possible que n'haguem de revertir alguna. Fins i tot ja han fet la
gracieta de perquè no canviar el nom del comandament "mkdir" per "mkfold".

  El tema el tracten en major o menor mesura a totes les llistes però jo el
segueixo a la de traduccions, "kde-i18n-doc" d'aquest mes:

	<http://lists.kde.org/?l=kde-i18n-doc&r=1&b=200310&w=2>

  Atentament

  Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
	Debian en català: http://www.debian.org/index.ca.html
	KDE en català: http://i18n.kde.org/stats/gui/HEAD/ca/
	T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca