[kdecat] Dubte lingüistic (directori/carpeta)

Josep Ma. Ferrer josep.m.ferrer at wanadoo.es
Sat Oct 25 17:32:01 UTC 2003

Hola a tothom,

	Estic revisant la traducció d'un arxiu (artsbuilder, de kdemultimedia),
i em trobo que els únics canvis són que als missatges en anglès s'ha
substituit la paraula "directory" per "folder". Fins ara jo havia
traduït "directory" per "directori" i "folder" per "carpeta". Però,
sabeu si ara als directoris Unix s'els hi diu "carpetes"? (al més pur
estil Win ;)
Us heu trobat amb altres canvis massius d'aquesta mena? Un dels
problemes és que "directori" és masculí, i "carpeta" femení: no n'hi ha
prou en canviar la paraula, cal revisar tota la frase (articles,
adjectius, etc.)

	La qüestió és que suposo que el canvi de "directory" per "folder"
s'extendrà a tot el KDE. Acceptem "barco" i fem el canvi, o bé, traduïm
"folder" per "directori", i assumpte solucionat?

	Cordialment,