[kdecat] KDevelop [comentaris]

Albert Cervera Areny albertca at jazzfree.com
Thu Oct 23 12:26:30 UTC 2003

A Dijous 23 Octubre 2003 9:53, Antoni Bella Perez va escriure:
>   Hola Albert
>
> NEWS a la llista: Avui he trobat actualització de kdevelop3 al repositori
> debian que ens va indicar en Leo. O siga. Que tots els fitxers .desktop
> estan en català. Creieu-me quan us dic que es nota!! ;-)
>
> A Dimecres 22 Octubre 2003 23:55, Albert Cervera Areny va escriure:

>   Llegeix el correu "[kdecat] KDevelop [alguns comentaris més]", ja ho he
> modificat per banderes i hi he exposat un petit recull de les entrades que
> l'usen.
>
>   El cas es que opcions tot i ser molt entenidor dintre d'una frase, queda
> [...]

No sé quins coneixements teniu de programació o fins i tot del llenguatge C
per tant, m'explico:
una variable de tipus sencer (integer), pot ser de dos tipus: signed o
unsigned. La diferència rau en el fet que en el cas del sencer signed, el
primer bit s'utilitza per desar el signe (positiu o negatiu). Per tant, amb
el mateix nombre de bits la quantitat de nombres representables són els
mateixos, però uns comencen a partir de zero i els altres la meitat són
negatius i l'altra positius. L'exemple del sencer més petit que es representa
en els llenguatges de programació utilitza un sol byte (o octet ;) i els
rangs poden ser els següents:

amb signe: -128 a 127 (256 valors)
sense signe: 0 a 255 (256 valors)

Es tracta doncs de distingir entre un byte (o valor) amb signe o sense signe.

Jo no ho he sentit a dir mai d'altre manera, algú més que hagi fet informàtica
ho pot corroborar?