[kdecat] Desacord amb traduccions

Antoni Bella Perez vasten at telefonica.net
Fri Nov 14 15:52:13 UTC 2003

A Divendres 14 Novembre 2003 14:59, Tomàs Núñez Lirola va escriure:
> Home... pot ser la falta de costum. Però si et trobes coses que la gent no
> fa servir quan parla, i només les trobes a KDE, semblem una mica sectaris
> :P
>
> Vull dir que ningú diu "He de canviar l'arranjament de les KDE", hom diu
> "configuració", "propietats", "preferències", però mai no he sentit a ningú
> que digués "arranjament".

  Aquesta és d'acostmar-se però aviso que al KDE no hi ha res de tancat, si
surten 5 com si surten 20 usuaris demanant un canvi aquí passarà per la
galleda fins i tot el més pintat. Contrastar-ho a la llista és el primer pas.

> Un altre exemple és el "Fullejador". La primera vegada q vaig veure un boto
> que es deia "Fullejador" vaig haver de clickar-lo per saber que cony era.
> No he sentit mai a ningú que fes servir la paraula "Fullejador" per
> referir-se al programa que feia servir per mirar planes web. Gramaticalment
> es correcte, i la traducció de browser pot ser fullejador, però a mi
> particularment no em sembla fàcil d'entendre a la primera.

  Aquesta es deu a que en el KDE s'empra el «Balear - Català - Valencià» i a
molt que ens costi l'acostumar-nos és un mot entenidor, no cal a dir que l'ha
introduit un/s valencià/ans. Ara que personalment veuria millor deixar
fullejador per a quan mires documentació i emprar navegador per a referir-nos
al Konqueror (que n'hi ha cap més? ;-)).

> El mateix em passa amb "plafó", "connector", "cau" i "galetes", per
> exemple. Només és una opinió, però no em sembles traduccions encertades...
>
> Que en penseu?

  D'aquestes últimes (algunes, plafó, connectors i cau són estàndard) les vaig
discutir per primera vegada a debian-i18n-catalan i allí es varen discutir i
oferir al recull de Softcatala (del qual no en sé res), arrivats fins aquí
s'empren amb tota normalitat tot i que "connectors" (referint-nos a
"plugins") en Sebastià a dit que o tornarà a deixar com a "endollats".

  Si pots afegir suggeriments especifics farem més via.

  Ho repeteixo perquè és important: No hi ha res inamobible, tot és per a
discutir-ho a la llista i comentar amb l'últim traductor per si té cap
impressió d'utilitat.

  Vejam, si et serveix el que hi ha, si no canvie-m'ho. De feina no en
falta. ;-)

  Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
	Debian en català: http://www.debian.org/index.ca.html
	KDE en català: http://i18n.kde.org/stats/gui/HEAD/ca/
	T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca