[kdecat] Traducció de "hack" [treball?]

Xisco Lladó xisco at bulma.net
Sat May 17 09:42:25 UTC 2003

El Sábado, 17 de Mayo de 2003 10:25, Antoni Bella Perez escribió:
> A Divendres 16 Maig 2003 21:49, Josep Ma. Ferrer va escriure:

>   Crec que es podria apostar per treball:

Com va?

Vos deix una petita aportació per veure si ho acabam d'arredonir... :-)

Literalment, "hack" és una destral o aixa, és a dir, l'eina que fan servir els
"mestres d'aixa" o "hackers". (aquesta traducció és una mica lliure però molt
aclaridora i adequada).

Si agafam la idea original dels estudiants del MIT que introduïren les
paraules "hack" i "hacker" al nostre context, , un "hacker" és aquella
persona "experta" en algun àmbit tècnic o científic, gran coneixedor de la
materia, que l'estudia per pur gust i interés personal i (aquí ve
l'important), que amb el seu esforç fa evolucionar el seu camp d'estudi.

En aquest sentit, un "hack" seria aquella millora o evolució en l'us d'un
estri, eina, sistema... més enllà del pensat originalment.

Personalment, traduiria "hack" com a millora i els seus sinònims. :-)

Au! a discutir... :-P

Salut.
Xisco.