[kdecat] Traduccions i declaracio de renda

Josep Ma. Ferrer josep.m.ferrer at wanadoo.es
Sat Jun 7 22:07:49 UTC 2003

En/na Antoni Bella Perez ha escrit:
> A Dissabte 31 Maig 2003 20:57, Josep Ma. Ferrer va escriure:

	En primer lloc, disculpeu que no hagi contestat abans, però aquests
dies estic molt atrafegat.

>   Jo la uso cada dia i si amb això també la fomento... Un tema massa
polític,
> prefereixo viure la vida i demostrar que és una llengua d'ús comú.

>   Això no ho entenc. Es suposa que si fas una donació no és per a que
algú
> altre cobri pel seu treball. Almenys amb les donacions de l'IRPF. O
si? Vaja,
> amb l'església segur que si, però jo em referia a organitzacions més
> involucrades amb els entorns amb problemes de la societat.

	Aquest assumpte segurament mereix una explicació més detallada. No es
tracta de subvencionar a cap entitat ni a cap persona, ni de guanyar-se
la vida. Un traductor pot fer les traduccions pels motius que siguin, és
clar. Si a més, i a títol individual, pot deduïr una quantitat dels
impostos que paga a l'estat, no crec que suposi cap càrrec de
conciencia. Diguem-ne que seria un "bonus" per la seva feina de
traducció voluntària, sempre que la *meva* interpretació de la llei
sigui encertada. Precisament, l'esperit de la llei
(http://cultura.gencat.net/llengcat/cens.htm) és afavorir la difusió de
la llengua catalana, i per això s'afavoreixen econòmicament les
donacions a les entitats de la llista.

> [...]
> _sempre_que_col·labori_amb_els_altres_. Ben al contrari, el/els
defensaré on
> calgui.
>
>   De fet, i per a que és conegui, ja havia defensat anteriorment el
meu desig
> de que la Generalitat pagués a algú per a millorar la presència i
qualitat
> del català als entorns Open Source. De moment ja en conec a un que
s'hi va
> negar però de moment sols és un.
>
> NOTA: Hi han molts països que ja han pres aquesta mateixa iniciativa.

	Evidentment, seria desitjable que la Generalitat pagui les traduccions
del programari lliure (i el programari que necessiti, com fan altres
administracions), de manera que fomenti la industria tecnològica local,
en lloc de fomentar un monopoli multinacional estranger. Aquesta crec
que ha de ser una feina de "corcó": anar explicant, amb arguments prou
sólids, que n'hi han, dels avantatges del programari lliure.

	Precisament avui per la tarda, a l'Internauta (Catalunya Radio), s'ha
tractat el tema de les traduccions amb un parell de persones de
Softcatalà. A veure si de mica en mica la societat es sensibilitza sobre
aquest tema.

	Tornant altre vegada al tema central d'aquest correu, intentaré parlar
amb algú de Softcatalà i de Caliu, per a veure si es pot fer alguna cosa
sobre les deduccions a la declaració de la renda. Us mantindré
informats. No espereu una resposta ràpida, com ja he comentat ara estic
saturat amb la feina. M'agradaria que per la declaració de l'any vinent
poguessim tenir una sorpresa agradable :)

	Salutacions,

- --
|   Linux User: 154.147 (http://counter.li.org)   |
|  GPG KeyID: 0x4E91BFA1 (http://pgp.rediris.es)  |