[kdecat] Algunes paraules a traduir

Sebastia Pla i Sanz sps at sastia.com
Sun Feb 23 23:04:33 UTC 2003

A Dissabte 22 Febrer 2003 15:52, e6732201 at est.fib.upc.es va escriure:

> Descarrega noves coses interessants
>
> Tampoc es q em convenci gaire :-/

Jo havia traduït "stuff" per "fato". Aquesta és una paraula genuïna catalana,
usada a les terres de l'Ebre i al Baix Maestrat, totalment correcta. El
diccionari diu:

Fato. Equipatge, conjunt de coses per a un viatge, per a un ús qualsevol.
Quantitat de menjar. En aquest plat hi ha massa fato. (Pompeu Fabra manual)

Stuff. Material, matèria, substància. Good stuff ~ cosa bona (Pocket Vox
English-Catalan)

Perque no "Descarrega el darrer material" o "Descarrega el material més
recent" ?

> Personalment crec q versió és més traducció i no simple traducció literal.

Depén del cas. Jo ho he traduït com a "versió" i com a "lliurament" segons el
lloc o la frase on apareix.

> El termcat i softcatala recomanen "penjar" pffffff

Si download és baixar, upload serà pujar, no?

Em sembla perfecte.

Cordialment,
Sebastià
--
Encara quedem valencians que no volem deixar d'ésser el poble que som,
que no volem cedir a la dissolució ni a la indiferència.