foutjes in doc en hoe zat het ook alweer

Freek de Kruijf freekdekruijf at kde.nl
Wed Aug 16 10:41:32 BST 2023

Op woensdag 16 augustus 2023 10:46:01 CEST schreef Hendrik Maryns:
> Hoi,

 wat deze volgens jou zou moeten zijn met daarbij de naam van de

 <toepassing>/<module>.po

 vermelding van trunk of branches, messages of docmessages, <toepassing>

> Tsjonge, dat is wel erg omslachtig.  Tegenwoordig gaat dat via Crowdin
> of Transifex of Github of Launchpad toch véél makkelijker.  Wat is de
> reden dat Kde dat niet gebruikt en nog teruggrijpt op de oude
> hacker-manier?

Met die systemen kun je geen vertaalgeheugen gebruiken, zoals in lokalize.
Met zo'n vertaalgeheugen heb je alle vertalingen van alle KDE modulen tot je
beschikking. Daarmee kun je veel gemakkelijker opzoeken hoe een en ander
elders is vertaald en worden je, na indrukken van één sneltoets, bijna gelijke
vertalingen voor je neus gezet.

> Soit, ik zal er eens naar kijken, ik hoop dat je alvast bovenstaand
> foutje kan oplossen, het moet zijn ‘ondersteunt’ met t.

Is gerepareerd. Binnen één minuut gevonden en gerepareerd.

--

vr.gr.

Freek de Kruijf
vertaler/coördinator van KDE