[Kexi-pl] Obsługa plików MS Access w Ubuntu

Jarosław Staniek js w iidea.pl
Wto, 2 Sty 2007, 11:57:02 CET

Witold Ringwelski said the following, On 2007-01-01 16:50:

> oczywiście zainteresowany programem Kexi, ponieważ przez kilka lat
> prowadziłem bazę danych w Access. Niestety, pożegnałem się z systemem
> operacyjnym Windows, a tym samym z Access'em - szkoda mi tylko tych
> wieloletnich danych. Próbowałem zaimportować je do Oppen Office - lecz
> bezkutecznie. Poradzono mi Kexi, niestety też nie wyszło - szkoda.

Witam,
Do obsługi plików MS Access należy zainstalować wtyczkę kexi-mdb-plugin.
Szczegóły na stronie [1]; proszę też pytać twórców Ubuntu/Kubuntu a w Polsce
--  na odpowiednich grupach dyskusyjnych.

W razie problemów zawsze należy przysyłać komunikaty programu i opis postępowania.

 > Może ta
 > porażka jest spowodowana moim UBUNTU, a może środowiskiem GNOME? pozdrawiam

Jeśli nie ma Pan głównej części (kdelibs) zainstalowanego środowiska KDE,
Ubuntu/Kubuntu powinno je doinstalować automatycznie dla Kexi. Nie ma wtedy
konieczności korzystać Z KDE -- można używać Kexi pod GNOME - robi to masa
ludzi, prawie każdy program KDE działa i pod GNOME.

PS: lepiej pisać dokładniejsze tytuły niż "witam" -- wtedy inni też
skorzystają z raz udzielonej odpowiedzi.

[1] http://kexi-project.org/wiki/wikiview/index.php?Packages

--
regards / pozdrawiam, Jaroslaw Staniek