Re: Yardım edebilirim ama...

Ömer Fadıl USTA omerusta at gmail.com
7 Kas 2017 Sal 02:44:26 UTC

Merhaba,

Merhabalar

Başka konu başlığı bulamadım ☺

Baslik biraz garip olmus ama onemli olan corbada tuzunuz olmasini istemeniz
:)

Daha yeni katıldığım için nasıl konuşuluyor, ciddi bir hava mı esiyor yoksa
samimi mi bilmiyorum, yanlış bir davranışım olursa lütfen uyarın.

Ne asiri ciddi ne asiri laabali bir dil kullanmayi tercih ediyoruz.

KDE çevirilerine yardım etmek istiyorum ve sanırım Qt’nin tüm dosyaları da
KDE çatısı altındaymış.

Qt nin cevirileri farkli herde KDE nin cevirileri farkli yerdedir hocam.
Qt cevirileri nedense hic ama hic baslamamis
http://l10n-files.qt.io/l10n-files/
@Volkan buna bir el atalim birlikte bir ara

KDE cevirileri ise
https://websvn.kde.org/trunk/l10n-kf5/tr/

Git ve svn bilgisine sahip oldugunuzu dusunup dosyalari nasil
indirdceginizi anlatma geregi duymuyorum.

Ancak, nereden başlayacağımı bilemedim. Siz de bana yardım edebilir misiniz

Genelde daha once hic bir po dosyasi cevirisi yapmadi iseniz tavsiyem bir
mentor veya supervisor isteginde bulunmaniz yonunde olacaktir. Bu listeye
atacagiblniz bir maille olacak yani diyelim ben xyz dosyasini cevirecegim
veya çevirdim cevirilerimi kontrol edebilir misiniz gibisinden bir mail
atin. Bir arkadas sizin cevirilerinizi kontrol edecektir.

Uzun zamandir ceviri koordinasyonu ile ilgilenemiyorum bu nedenle su anki
aktif arkadaslari tam bilmiyorum.
Cifte dikis devam edilmemesi icin hangi dosyalari cevirmek istediginizi
belirtir sonradan ceviriye baslarsaniz daha guzel olacaktir.
Ilk bos vaktimde ufak bir koordinasyon web arabirimi yazacagim bu sayede
dosya cevirisine baslayac kisi baskasinin basladigi dosyayi tekrar
cevirmeyecektir.
Ceviri tamamlandiktan sonra KDE depolarina yazma yetkisi olan ben veya
listedeki diger gelistirici veya katkici arkadaslara dosyalari
yollayacaksiniz. Onlarda ilgili dosyayi hizlica kontrol edip sisteme
yukleyecektir.

Su siralar biraz yogun oldugum icin malesef mentor/supervisorlik yapma
imkanim yok
Saygilarimla

Omer Fadil Usta