Re: Sözlük

Volkan Gezer volkangezer at gmail.com
13 Mar 2013 Çar 20:52:52 UTC

> Lokalize'nin sunduğu kendi sözlük aracı ne kadar kullanışlı olur bizim
> için? Bu araca Araçlar > Sözlük yoluyla ulaşılabiliyor. Açılan
> iletişim penceresinden sözlüğe girdiler eklenebiliyor. Daha sonra da
> çeviri yapılırken sözlükte bulunan ifadeler gösterilerek kısayollarla
> çeviriye kolayca eklenebiliyor:

Evet bunu farketmiştim ancak el ile belki binden fazla kelime girmek
kimsenin isteyeceği bir durum gibi görünmüyor. Yine hazır kelimeler
varken kendi sözlüğümüzü oluşturmak çok faydalı olmayacak gibi.

> http://docs.kde.org/stable/en/kdesdk/lokalize/glossary.html
>
> Şu anda arayüzden girdi eklemek biraz sorunlu ya da ben henüz nasıl
> yapıldığını çözemediğimden başarılı olamıyorum. Ama biraz uğraşılırsa
> sanırım şuradaki gibi bir sözlük oluşturmak mümkün olur:
>
> http://code.ohloh.net/file?fid=VUA9n_jH3-jLXFO-i0Zpy71jR58&cid=pnvox2ZxWx0&s=&browser=Default#L0

Evet bu iyi bir örnek olabilir. Bildiğim kadarıyla Ukrayna takımının
da böyle bir sözlüğü vardı. Bu takımla konuşup bunu nasıl yaptıklarını
sorabilirim.

> Şu an sözlük işlevi için ayrıca bir betiğe veya araca ihtiyacımız yok
> gibi geliyor bana.

Dediğiniz gibi yukarıdakini kullanabilirsek çok iyi olacak.

Kolay gelsin.
-Volkan