Çoğul Biçim Düzeltmesi

Volkan Gezer volkangezer at gmail.com
8 Tem 2013 Pzt 15:45:01 UTC

Merhabalar,

Biliyorsunuz şimdiye kadar Lokalize içerisinde (ve yanlış
hatırlamıyorsam POEdit içinde de) yıllardır çoğul biçimi "Plural
count=1" olarak yanlış kullanılıyordu. Sayı içeren dizgelerde bu sorun
yaratmıyordu ancak sayı içermeyen dizgelerde yetersiz kalıyordu.
Tekrar hatırlatma amacıyla:

"delete %1 item" ve "delete %1 items", "%1 ögeyi sil" şeklinde aynı
çevrilebiliyordu ve sorun yoktu. Ancak yine önceki yapılandırmayla

"Delete this slide?" ve "Delete selected slides?" da aynı şekilde
çevrildiğinden (-ki çevrilmesi için sadece sağdaki dizge
gösteriliyordu) hatalı çeviri idi.

Gettext'de bu durumdan bahsediliyordu ve bunun için grupta da
belirttiğim gibi Lokalize'ye bir yama gönderdim. Launchpad'de de bunun
düzeltilmesi için bir kayıt açmıştım.

Son KDE SC güncellemesinden sonra yeni POT dosyalarından oluşturulan
çeviriler düzgün bir biçimde çevrilebiliyordu. Ancak son gönderimimden
sonra KDEadmins'den sadece yeni dosyaların çevrilmesinin herhangi bir
şey değiştirmeyeceğini; çünkü kdelibs4.po dosyasındaki biçimin diğer
dosyalara zorlandığını söyleyen bir e-posta aldım. Bu yüzden
tamamlanmış/tamamlanmamış tüm dosyaların çoğul biçimlerinin
düzeltilmesi gerekiyordu.

Dün yaklaşık 6 saat süren uzun bir maceraya başladım ve 2000
civarındaki dosyayı tek tek düzelterek gece yarısı gönderileri
tamamladım. Elimden geldiğince eksik çevirileri bulunan ve tekrar
çevrilmemiş hale gelen çevirileri de tamamladım ancak gözümden kaçmış
olabilir. Eğer bu sırada eksik bir çeviri yapmışsam bildirebilirseniz
memnun olurum. svn güncellemesi yaptığınızda tüm deponun tekrar inecek
olması bundan dolayıdır :).

Kolay gelsin,
Volkan GEZER
volkangezer at gmail.com