Re: Yerelleştirme çağrısı

Volkan Gezer volkangezer at gmail.com
18 Nis 2013 Per 19:13:44 UTC

17 Nisan 2013 14:29 tarihinde Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> yazdı:

> Merhabalar,

> Çalışmalarımızdan daha çok kişinin haberdar olması için güzel bir girişim.

> Yazışmadaki sizin mesajınızı göremediğim için neye cevap olarak
> yazıldığını en fazla tahmin edebiliyorum. Bir makale örneği mi
> gönderdiniz veya bir makale yazılması önerisinde mi bulundunuz?

Evet bir makale yazılması ve çevirmenlere ihtiyaç duyduğumuzu
duyurmalarını istemiştim.

> Sanırım KDE Türkiye olarak bizden kısa ve öz bir bilgilendirme yazısı
> gönderilirse CHIP Online'da yayınlayabileceğini söylemiş cevabında
> öyle değil mi?

Evet, aynı şekilde bizim hazırlamamızı ve yayınlayacaklarını söylediler...

> CHIP de dahil olmak üzere hiçbir basılı bilgisayar dergisini takip
> etmiyorum ve okur profillerini de net bilmiyorum doğal olarak. Bu
> okuyuculara ulaşmak bize iyi yönde bir dönüş sağlar mı? Örneğin
> KDE'nin olsun diğer özgür yazılım projelerinin olsun çeviri katkısına
> ihtiyaç duyduğu özgür yazılım kullananlarca çok iyi bilindiği halde
> katkı oranı olması gereken düzeyin çok altında.

Ben de basılı olarak takip etmiyorum ancak chiponline'ı ve benzer
dergi sayfalarını çoğu zaman takip ediyorum. Ne kadar katkıcı kabul
eder bilemiyorum ancak olumsuz bir etkisi olacağını da düşünmüyorum.

> Büyük bir çoğunluğu başka bir işletim sistemi kullanıcısı olan ve
> KDE'yi çok az tanıyan kişilere kendimizi anlatmak ne kadar işimize
> yarar, bu yolla hiç yeni katkıcı bulma şansımız olur mu
> kestiremiyorum. Bunu tartışalım listece. İyi olacağını düşünürsek bir
> belgelendirme metnin hazırlanması için ortak bir şeyler yapabiliriz.

Evet bence de tartışalım. Olmazsa siz, Ömer Fadıl Usta (özelden
e-posta göndermişti) ve katkıda bulunmak isteyenlerle birlikte bir
yazı hazırlayalım.