Re: Yerelleştirme çağrısı

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
17 Nis 2013 Çar 12:29:28 UTC

8 Nisan 2013 17:58 tarihinde Volkan Gezer <volkangezer at gmail.com> yazdı:
> Merhaba,

Merhabalar,

> Geçtiğimiz haftalarda chip-online'a yerelleştirme ile ilgili bir
> e-posta yazmıştım. Bununla ilgili olarak ne düşünüyorsunuz?

Çalışmalarımızdan daha çok kişinin haberdar olması için güzel bir girişim.

> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
> Kimden: Cenk Tarhan
> Makaleden ziyade, Türkçeleştirme operasyonunu anlatan bir
> bilgilendirme metni yazarsanız ve yeni ekip arkadaşlarına ihtiyacınız
> olduğunu belirtir, iletişim biligleri de verirseniz, biz de bunu CHIP
> Online da yayımlar ve sizlerle iletişime geçmelerini sağlarız. Kaç
> dağıtım Türkçeleştirildi, nasıl yapılıyor, nasıl başvurmak gerekli, ne
> tür kalifikasyonlar gerekli gibi...

Yazışmadaki sizin mesajınızı göremediğim için neye cevap olarak
yazıldığını en fazla tahmin edebiliyorum. Bir makale örneği mi
gönderdiniz veya bir makale yazılması önerisinde mi bulundunuz?

Sanırım KDE Türkiye olarak bizden kısa ve öz bir bilgilendirme yazısı
gönderilirse CHIP Online'da yayınlayabileceğini söylemiş cevabında
öyle değil mi?

CHIP de dahil olmak üzere hiçbir basılı bilgisayar dergisini takip
etmiyorum ve okur profillerini de net bilmiyorum doğal olarak. Bu
okuyuculara ulaşmak bize iyi yönde bir dönüş sağlar mı? Örneğin
KDE'nin olsun diğer özgür yazılım projelerinin olsun çeviri katkısına
ihtiyaç duyduğu özgür yazılım kullananlarca çok iyi bilindiği halde
katkı oranı olması gereken düzeyin çok altında.

Büyük bir çoğunluğu başka bir işletim sistemi kullanıcısı olan ve
KDE'yi çok az tanıyan kişilere kendimizi anlatmak ne kadar işimize
yarar, bu yolla hiç yeni katkıcı bulma şansımız olur mu
kestiremiyorum. Bunu tartışalım listece. İyi olacağını düşünürsek bir
belgelendirme metnin hazırlanması için ortak bir şeyler yapabiliriz.

Bununla birlikte listeden ses çıkmazsa veya böyle bir şeye gerek yok
dense de siz özgürsünüz. İsterseniz böyle bir bilgilendirme metni
hazırlayıp CHIP Online'da yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Olumlu bir
getirisi olmasa bile olumsuz bir dönüşü de olmayacaktır.

Benim düşüncelerim şimdilik bunlar. İyi günler,
--
Anıl Özbek