Turkiye'deki Tatil Gunleri

Gökçen Eraslan gokcen.eraslan at gmail.com
14 Nis 2013 Paz 12:42:00 UTC

On 14-04-2013 11:38, Anıl Özbek wrote:
> Merhabalar,

Selam,

> [...]
>
> * Dosyaların oluşturulması tartışmalarına katkılarından dolayı Ömer
> Fadıl Usta'nın ismi yazarlar bölümüne eklendi
>
> * Hasan Kıran'ın önerdiği tarihi günler yukarıda (önceki mesajlarımda)
> belirttiğim nedenlerle eklenmedi
>
> * Kadın hakları günü yeterli kaynağa dayandırılamadığı için listeden
> çıkarıldı. Resmi veya geçerliliği herkesçe kabul edilebilecekl
> kaynaklar sunularak tekrar eklenmesi istenebilir. Gazetelerde ve
> çeşitli sitelerde Dünya Kadın Hakları Günü olarak geçmiş ama sanırım
> sadece Türkiye'de kutlanan bir gün. Pek kaynak bulamadım ben.

"Geçerliliğin herkesçe kabul edilmesi" durumunun muğlaklığından dolayı
biz sadece milli ve dini bayramları eklemiştik. Ben hala aynı
fikirdeyim, zira bu şekilde yapıldığında, herkes kendine göre eksik
tatiller görecektir.

Bir de zaten ben herkesin masaüstündeki takviminde, tıp bayramı, sağlık
günü, sivil savunma günü vs. gibi günleri görmek isteyeceğinden de emin
değilim. Misal mart ayında yaz saati ve ilkbahar başlangıcı ile birlikte
tam 9 gün var, yani takvimin neredeyse 1/3'ü işaretli olacak. Bu aynı
zamanda görüntü kirliliği de yaratacaktır. Ayrıca, şu anda kdepimlibs
git'teki tüm ülkelerin takvimlerindeki "Cultural" başlıklı tatil
günlerinin ortalaması 4.119. Gönderdiğiniz dosyada ise bu sayı 31, diğer
tüm ülkelerden çok çok fazla.

Belki de seçeneklerde kullanıcı, resmi tatiller dışındaki tatilleri de
görüp görmeyeceğini seçebilseydi daha iyi olurdu. Ama bu olanak yoksa,
bence biraz gereksiz tüm bu günleri eklemek.

Nihayetinde, hatırladığım kadarıyla bu özelliğin asıl amacı
kullanıcılara kutlanan her türlü günden ziyade, *tatil günlerini*
hatırlatmak.[1] Gerisi biraz "yapabildiğimiz için yaptık" gibi görünür
bence.

Selamlar.

[1] http://community.kde.org/KDE_PIM/KHolidays#Introduction
--