Turkiye'deki Tatil Gunleri

Hasan Kiran sunder67 at hotmail.com
14 Nis 2013 Paz 19:41:08 UTC

14-04-2013 15:42 tarihinde, Gökçen Eraslan yazdı:

> Selam,

> "Geçerliliğin herkesçe kabul edilmesi" durumunun muğlaklığından dolayı
> biz sadece milli ve dini bayramları eklemiştik. Ben hala aynı
> fikirdeyim, zira bu şekilde yapıldığında, herkes kendine göre eksik
> tatiller görecektir.
Ülke olarak bu halde olmamazın sebebi olayları herkes adına dile getirip
birşeyler yapmamak
Günümüzde kullandığımız anayasamız toplumun istek, öneri ve kabülü ile
mi hazırlandı ?
Günümüzde bireyler dünyaya yön verir hale geldi.Önemli olan herkesi
bırakıp ortak değerlerde buluşmak

Bu mantıkla baktığımızda Ülkenin resmi dili Türkçe  olduğuna göre
İngilizce dosyasıda geçersiz kalıyor.

> Bir de zaten ben herkesin masaüstündeki takviminde, tıp bayramı,
> sağlık günü, sivil savunma günü vs. gibi günleri görmek isteyeceğinden
> de emin değilim. Misal mart ayında yaz saati ve ilkbahar başlangıcı
> ile birlikte tam 9 gün var, yani takvimin neredeyse 1/3'ü işaretli
> olacak. Bu aynı zamanda görüntü kirliliği de yaratacaktır. Ayrıca, şu
> anda kdepimlibs git'teki tüm ülkelerin takvimlerindeki "Cultural"
> başlıklı tatil günlerinin ortalaması 4.119. Gönderdiğiniz dosyada ise
> bu sayı 31, diğer tüm ülkelerden çok çok fazla.

Birleşik devletler -Ukrayna - Yunanistan - Rusya dosyaları bizden aşağı
kalır durumda değiller.

> Nihayetinde, hatırladığım kadarıyla bu özelliğin asıl amacı
> kullanıcılara kutlanan her türlü günden ziyade, *tatil günlerini*
> hatırlatmak.[1] Gerisi biraz "yapabildiğimiz için yaptık" gibi görünür
> bence.

Günümüzde bazı günler resmi tatil günlerinin de önüne geçmiş durumda
örneğin sevgililer günü