[Kde-i18n-sr] Jednom zauvijek da riješim nedoumicu!

Mladen Pejaković pejakm на gmail.com
Чет Мар 24 18:42:27 CET 2010

2010/3/24 Далибор Ђурић <daliborddjuric на gmail.com>:
> Сад сам видио да сам направио грешку. "Требат ћу" је свакако неправилно, као
> и требаћу. Требати се може користити само у трећем лицу. Као што већ Часлав
> рече требати и морати су безлични глаголи. "Треба да одем" а не "требам
> отићи". (Чини ми се да Хрвати форсирају личну употребу ових глагола, али код
> нас је то свакако неправилно.

"Trebati" sam naveo sam kao primjer. Kako ćeš onda reći: "Trebaće mi
kamion da preselim sve stvari." (ne pitajte odakle mi primjer)?
"Kamion će mi trebati da preselim sve stvari"? Zar to nije isto?

> Што се тиче тога да Срби у Босни користе крњи
> инфинитив + краћи облик презента помоћног глагола хтјети, да није оно о чему
> сам већ говорио тј. о полугласу. Примјер "Ја ћу урад’т’" Ово нема везе са
> хрватском творбом футура, то је једноставно полуглас. (урад’ла).

Ne. Znam o čemu govorim, nije poluglas u pitanju. Izričito je futur u pitanju.