[Kde-i18n-sr] Šta sam noćas propustio?

Часлав Илић caslav.ilic на gmx.net
Суб Нов 28 21:22:06 CET 2009

> (К)Убунтуов КДЕ је благи ужас што се тиче превода... а као једна од
> распрострањенијих дистрибуција тиме доста деградира мишљење о квалитету и
> употребљивости самог превода.

Да, баш то и мене једе…

> Има ли неко појма како функционише освежавање превода на Ланчпеду и има ли
> неко идеју како да и Кубунтуов КДЕ буде преведен онако како га ми избацимо
> (или бар што ближе томе) а не да налазим полупреведене или мешане
> ћирилично-латиничне апликације?

Једини системски проблем за који ја знам је тај што не користе преводе
уметнуте у .десктоп датотеке како стигну с кодом, него ишчупају преводе из
њих, а повуку и инсталирају desktop_* каталоге из ризнице КДЕ-а, који су
унутрашње природе и не би требало да виде светло дана. Пошто не постоји
српски латинички пакет са стране КДЕ-а, ово доведе до хаоса кад се под
Убунтуом изабере српски латиницом.

Како исправити ово? Већ сам тамо неком рекао да треба да повуче и латиничке
каталоге из l10n-kde4/sr на latin и из l10n-kde4/sr/sr на latin, но можеш мислити
како им се такви изузеци уклапају у систем :) С наше стране, могли бисмо
просто да кренемо да издајемо латинички пакет, као некад. Али *једини*
разлог за то би био подилажење Убунтуу, док би код других дистрибуција било
контрапродуктивно. Јер, кад се било где осим под Убунтуом инсталира „српски“
језички пакет КДЕ-а, корисник сада има све на броју; нема више „инсталирао
српски, оно само ћирилица“, „видим само пакет *-sr, нема *-sr на latin“, итд.

Несистемски проблем је кад неки намерник на Лончепаду ухвати да преводи
латиницом каталоге под sr. Ту ми ништа не можемо, то је унутрашња ствар
Убунтуа. Срећом, овим има да се занима и ко осим нас, јер баш због
претходних неусмерених намерника 'оће да искоче из коже немачки, француски,
и остали већи тимови. Предлагало се Лончпадовцима да закључају КДЕ преводе,
овима не пада на памет… ћераће се још.