[Kde-i18n-sr] KTorrent i traženje

Slobodan Terzić githzerai06 на gmail.com
Суб Нов 28 18:23:49 CET 2009

> Мени неће да отвори слику, али мислиш на бочну траку у дијалогу за
> подешавање? Тамо стварно треба да буде „Тражење“, и важи исто решење, мора
> да се дода контекст и то ћу и урадити.

Huh, izvinjavam se, malo sam skratio vezu pri nalepljivanju, evo iz drugog
pokušaja.
http://img442.imageshack.us/img442/9114/69256665.png
Da, upravo se radi o bočnom „Traži“ gde bi prema svemu dosad odrađenom trebalo
da stoji „Pretraga“. Nadam se samo da dodavanje konteksta nije previše
zahtevan zahvat, obzirom na slučajeve koje sam naišao čeprkaući po Igralištu.
(tu treba imati jake živce). :)

>[Часлав Илић]
> Постоји разлика у значењу, која и мене збуњује ту и тамо. На пример, можеш
> да „тражиш торенте“, али и да „претражујеш <нешто> за торентима“[...]

> [Slobodan Simić]
>По мени, претражи и потражи су ми ближе један другом него потражи и тражи.
>прва два су ми неодређенија у смислу... баци поглед, види шта има док је
>тражимного изричитији.[...] Немам ништа против да ту буде Потражи или
>Претражи али не видим икакву суштинску промену у коришћењу последња два у
>односу на Тражи.

Ovde je Slobodan bolje od mene objasnio šta sam hteo da kažem.:) Da, nakon
dodatnog razmišljanja, slažem se da „potraži“ i „traži“ nije isto, ali bih i
dalje insistirao na razlici između „pretraži“ i „traži“. Kada se putem
Pretrage u Pretraživaču nešto Pretražuje, onda se putem ključne reči traži
fajl (ili bilo šta drugo) koji sadrži taj pojam u svom imenu.  Kada se Traži
neki fajl, on se traži po svom tačnom nazivu. U tom smislu „traženje“ je pojam
koji bih pre upotrebio uz „upite“ („queries“). Da, postoje slučajevi kada je
to ujedno i jedno i drugo, i tu mislim da je stvar prevodiočevog ukusa koji
izraz upotrebiti.
Međutim, ovde se upravo radi o pretraživanju baze torenata po ključnoj reči,
tako da za mene nema sumnje da bi trebalo da bude „pretraži“.

Naravno, prevenstveno je pitanje da li ćemo i u kojoj meri praviti razliku
između dva pojma.

Pozdrav,
Githzerai.