[Kde-i18n-sr] KTorrent i traženje

Slobodan Terzić githzerai06 на gmail.com
Суб Нов 28 00:52:59 CET 2009

Pozdrav,

Nisam ranije imao priliku da pohvalim prevod KTorrenta, pa to sad činim. Prija
za videti da jedan od ponajboljih programa iz KDEove svite ima odgovarajuće
dobar prevod. Svaka čast imenjače. ;)

E sad, pošto sam se „ogradio“, imao bih dve sitne sugestijice vezano za isti.
:)
Elem, zaokružio sam na slici da bih lakše objasnio:
http://img301.imageshack.us/img301/6313/8070803

Ovo „Traži“ je malo problematično, jer se ista poruka (izvorno „Search“)
upotrebljava na više mesta. Na maltene svim mestima je u redu, ali skroz levo
u bočnoj traci gde je to zapravo naziv priključka (menija) mislim da bode oči,
bar kad se uporedi sa ostalim stavkama.
Može li da ovo malko da se upriliči drugojačije, ili zameni nekim drugim
izrazom koji meni trenutno ne pada na pamet? Ili bar da se pošalje zahtev
programerima da izdvoje poruku baš za to mesto?

Drugo, nisam li jedini koji misli da je „Traži“/ „Traženje“ ovde upotrebljeno
u pogrešnom kontekstu, tj. da li samo ja pravim razliku između „Pretraži“ i
„Potraži“ („Traži“)? Vodim se idejom da kad nešto od nekoga „tražim“ šaljem
izričit zahtev za nešto što sigurno postoji i verovatno je da ću ga dobiti. A
sa druge strane kad nešto „pretražujem“ razdvajam žito od kukolja i pokušavam
da izdvojim meni potrebnu stvar koja uopšte ne mora da postoji na
pretraživanom mestu.
Ovde bih čak išao na doslednost (pretraživač pretražuje), a čini mi se da
upravo tako u ostatku prevoda KDEa (molim da me ispravite ako grešim).

Ili bi trebalo da se okanem sitničarenja? :)

Pozdrav,
Githzerai.