[Kde-i18n-sr] Amarok

Slobodan Terzić githzerai06 на gmail.com
Чет Нов 18 23:53:13 CET 2009

> Хоћеш да кажеш да су ем убацили назив конкретног алгоритма нормализације,
>  ем да га програм заправо не спроводи? Гхнгх, тешко да може терминолошки
>  горе од тога. Можда планирају у будућности да закруже изведбу? У
>  супротном, не видим зашто не бисмо просто променили на нормализацију.

  Ovde je više problem razaznati šta je zapravo normalizacija... Za mene će
normalizacija zvuka uvek biti fizičko menjanje  zvučnog zapisa zarad
ujednačavanja nivoa glasnoće svih pojedinačnih fajlova. Iz prostog razloga što
je to izraz nastao mnogo, mnogo pre nego što su računari bili sposobni da
normalizaciju obavljaju u realnom vremenu. Terminiloški sukob nastaje upravo
ovde: isti izraz se koristi  za ujednačavanje glasnoće u samom zapisu i tamo
gde se to ujednačavanje odbavlja samo u toku reprodukcije zvuka, bez trajnih
izmena.
Amarok radi upravo ovo drugo.
Uz to, specifičnost normalizacije po replay gain standardu je da, za razliku
od većine drugih metoda, ne zahteva menjanje zvuka, već se podaci o
ujednačavanju upisuju u metapodatke fajla. A Amarok niti te podatke može
upisati, niti ih čita, već pri svakom pušatanju nanovo primenjuje replay gain
algoritam, čime standard zapravo nije u potpunosti ispoštovan.

Uzevši sve ovo u obzir, prevodilac koji bi istovremeno pokušao da prevede i
Amarok i, recimo, MP3gain alatku bi se našao i gadnom problemu da razjasni
korisniku šta je šta....

U svakom slučaju, još je rano da se preterano mozga o ovome. Prema nekim
kretanjima u izvornom kodu, koliko mi moje polulaičko znanje dopušta, deluje
mi da će implementacija u skorijoj budućnosti biti potpuna. Onda će da bude
druga priča (nadam se). :)

> Не играј се имењаче...
> остаћеш без руке зачас  :D

Ma navukao sam olovne gaće, ali, vidiš, ruke nisam zaštitio... :)
Ipak je u pitanju naziv standarda (koji postoji i prepoznatljiv je pod tim
imenom bezmalo deset godina), pa se nadam da će Časlav da mi oprosti što me je
tukao..... ;)

Pozdrav,
Githzerai.