[Kde-i18n-sr] korenko rootvić

Часлав Илић caslav.ilic на gmx.net
Чет Апр 1 12:10:26 CEST 2009

> [: Slobodan Simic :]
> све је више ствари на које налећем а да морам да застанем и размислим „шта
> је писац хтео да каже“ по мени је то мерило да нешто не штима...

Ех, опет о томе. Мени то није никакво мерило. Не може се терминологија
похватати из ваздуха, бити самоочигледна, него се мора научити. Ако се
прихватим текста на стручно-нематерњем језику (хе, хе, у једном штампаном
часопису неко написа и нешто овако: „...kad će biti izdata na maternjem
jeziku gejmera, engleskom...“), наравно да ћу бити слуђен ко̂ два лудака у
бурету.

> [: Slobodan Simic :]
> а што не може... може и нико се не би жалио... на корену лозинку већ
> сумњам ја могу да повежем root и корен као вишегодишњи корисник линукса...

Добро, аргументе смо испуцали. Ево на брзину преводи одломка са поменутог
википедијског чланка, у ове две варијанте, па да видимо коме која изгледа
разумније:

* (корен) „Многи оперативни системи [...] омогућавају администраторске
  налоге с повишеним приступом, али штитећи корисника од свих замки које
  укључује пуни корени приступ. Понегде (нпр. у Убунтуу) корени налог је
  подразумевано искључен, и мора се изричито укључити. [...] Софтверски
  дефекти који омогућавају кориснику да се „дограби корена“ (изврши
  сопствени ко̂д са кореним овлашћењима) велика су претња рачунарској
  безбедности [...]“

* (root) „Многи оперативни системи [...] омогућавају администраторске налоге
  с повишеним приступом, али штитећи корисника од свих замки које укључује
  пуни root приступ. Понегде (нпр. у Убунтуу) root налог је подразумевано
  искључен, и мора се изричито укључити. [...] Софтверски дефекти који
  омогућавају кориснику да се „дограби root-а“ (изврши сопствени ко̂д са
  root овлашћењима) велика су претња рачунарској безбедности [...]“

Како тренутно стоје ствари, за (корен) пишем 1, а за (root) већ 2 узевши у
обзир и Милошево мишљење одавде:
http://www.linuxo.org/forum/index.php?topic=9196.0. Не буд'те лењи, довољно
да отпишете колико „корен!“, „root!“ :) (На ‘администратор’,
‘администраторски’ стављам вето, а погледавши детаљније чланак, сматрам да
би и ‘суперкорисник’, ‘суперкориснички’ било превелико натезање низашта.
Ал' ако неко мисли да би се могло транскрибовати, ‘рут’, нека каже.)