î versus â ?n educa?ia rom?neasc?

Raul Malea raul.malea at gmail.com
Wed Apr 2 14:48:31 UTC 2014

Salut,

1. La mine în Thunderbid s,i Gmail apar semne de întrebare în loc de
diacritice. Nu înt,eleg de ce deoarece cu alte emailuri s,i  liste nu am
probleme.

2. Referitor la traducerea cu î s,i â:

- proiectul a fost început de Sergiu Bivol din  Republica Moldova deci e
clar de ce se traduce acum cu î s,i sînt.
- limba româna( oficiala( ACUM este cea cu â/sunt
- Wikipedia accepta( grafia veche dar recomanda( totus,i sa( se scrie
dupa( regulile noi
- daca( eu instalez unui tâna(r pentru prima data( un sistem GNU+Linux
cu KDE în limba româna( acesta o sa( ma( atent,ioneze ca( interfat,a
este tradusa( gres,it (la s,coala( învat,a( altceva)
- eu am renunt,at sa( contribui la traducerea KDE deoarece sunt
obis,nuit sa( folosesc â/sunt s,i sa( respect normele în vigoare

De asemenea salut aparit,ia pe Transifex a proiectului KDE în limba
româna(. Spuneam cu mult timp în urma( (  30 Ian 2011, la 20:51:20)  ca(
as, fi preferat sa existe s,i alta metoda( de traducere (da(deam exemplu
atunci Narro).
Sergiu a fost de alta( opinie s,i nu mi-a ra(spuns la emailul ulterior
(5 februarie 2011, 00:23), probabil pentru ca( sust,ineam traducerea cu
â/sunt, mouse-maus etc. s,i folosirea unei interfat,e web pentru
traduceri (gen Narro, Pootle etc.).

Mult,umesc,

*Raul Nicolae Malea*
Mozilla Reps. Fundat,ia Ceata. openSUSE Contribuitor.
Linux user: #484894
Web: http://www.rrmediaserv.ro
Hunedoara, Str. Independentei, nr. 2, 22A/60
Tel: +40 770 827 618
Fax: +40 354 814 778
Mobil: +40 746 606 813
YM: raulmalea