sa pastram 'widget'

Grigore Moldovan grigore.moldovan at googlemail.com
Mon Mar 21 15:24:46 CET 2011

> Atunci dac? miniaplica?ie este rezervat pentru ?applet?, pentru o aplica?ie
> ?i mai mic? dec?t o miniaplica?ie ?i putem spune: microaplica?ie.
Cred că microaplicaţie este o idee foarte bună, fiindcă o aplicație widget
tinde a fi mai mică decât o miniaplicaţie, dar din păcate tot nu include
elementul grafic din engleză.

> Dac? widget-ul este o aplica?ie ?n sinea sa, dar ?i un control, putem
> adopta ?i  regula lui clic-dreapta ?i s?-l scriem ?aplica?ie-control?. Ce
> zice?i?
Eu zic să nu ne facem viaţa mai complicată decât e nevoie. Fiecare program
practic are un element de control - nu e ceva distinct pentru widget. Din
punctul acesta de vedere widget distinge între mai multe tipuri de aplicații
mici. Spre exemplu execută în terminal date, xclock, kclock.css - toate sunt
aplicații mici, dar nici una nu e widget.

Glosarul KDE ( http://userbase.kde.org/Glossary#Widget ) e destul de clar

In KDE software terms, a widget is a single component on the canvas. Other
common names that are analogous are "applet" or "gadget". Superkaramba Themes,
Apple's Dashboard, Google Gadgets, Yahoo Widgets, Vista Sidebar Widgets, Opera
Widgets are all examples of other widget systems (some of which are supported
by Plasma as well).

Eu sunt acum absolut convins că ro. widget e cea mai bună soluție pentru KDE.
Pașii următori sunt să convenim la o traducere a definiției și să implementăm
în traducerea KDE.

Salutări,
Grig