gereedschapskist voor declaratie...

pieter pieterkristensen at gmail.com
Thu Sep 2 19:34:46 BST 2021

"Declaratieve gereedschapskist" heeft ook heel erg mijn voorkeur. En wel hier om:
"gereedschappenkist voor declaraties" verwijst in de Nederlandse taal naar "declaraties" en dat zijn in het Nederlands financiële zaken.
Het is een naam die n.m.m. schijn-informatie geeft.

"Declaratief" geeft volgens mij niet de schijn-informatie. Het zou goed kunnen dat mensen die zoiets als deze gereedschapskist nodig hebben, kunnen vinden wat ze zoeken als het "Declaratieve gereedschapskist" heet. N.m.m. is die kans buitengewoon klein wanneer het programma "gereedschappenkist voor declaraties" heet.