gereedschapskist voor declaratie...

pieter pieterkristensen at gmail.com
Thu Sep 2 11:46:17 BST 2021

Op 02-09-2021 om 12:41 schreef Erik Quaeghebeur:

> Dat moet dan “Declaratieve gereedschapskist” zijn, waarschijnlijk. Ik vermoed dat ‘Declarative’ verwijst naar declaratief programmeren. Maar iets meer context is nodig om zeker te zijn. (Zelf zit ik nog op Plasma 5.21.)
>

> Erik

Ik zit te zoeken... Een "declaration"  in het Engels is een "verklaring" (declaration of independence enzo) maar het van Dale online woordenboek heeft maar een betekenis voor het Nederlandse woord "declaratie"  en dat is: opgave van de te vergoeden kosten https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/declaratie . Dat is in mijn oren ook helemaal correct.

Pieter