Fwd: l10n-kf5/ca/messages

Josep M. Ferrer txemaq at saragata.net
Mon Feb 13 16:10:29 GMT 2023

El 13/2/23 a les 10:34, Antoni Bella Pérez ha escrit:

>   Hola,
>
>   "És el segon cop que passa": En serio? Qualsevol diria que s'han
> intentat incloure d'amagat.
Jo només he escrit el que està escrit. No he atribuït cap intencionalitat.

>   El problema esdevé TS o HS (les sigles), i respectivament. Segueixo
> sense veure aquesta reducció a només l'hora, si fos així ja no
> s'empraria "time".

Traducció de "time": en català es pot traduir de moltes maneres, segons
el context. És cert que el més habitual és «temps», però també hi ha
altres traduccions més apropiades en català. Per exemple:

- Playground time: hora del pati (i no temps de pati)

- Payed by time: cobrar per hores (i no cobrar per temps)

- Time zone: zona horària (o potser millor «fus horari»)

En el cas d'un programa d'astronomia com el KStars, i quan es parla o
defineix el concepte abstracte "Sidereal time", és correcte anomenar-ho
«Temps sideral». Però quan aquest concepte es concreta en una xifra
determinada (p. ex. "Sidereal time: HH:MM") s'hauria de traduir com a
«Hora sidèria: HH:MM». Un altre exemple: "Local time: HH:MM" s'hauria de

Segurament, quan a la documentació del KStars es defineixin conceptes
teòrics relacionats amb "Time", caldrà traduir-ho per «Temps» (p. ex
"Sidereal time" -> «Temps sideri»). Per contra, a la IU els mots "Time"
s'haurien de traduir com a «Hora» quan siguin xifres concretes.

Espero haver-me explicat bé. Durant aquesta setmana intentaré revisar la
traducció de "Time" al KStars, i comprovar si quadren amb aquesta
explicació.

>   En astrofotografia no hi ha cap problema per a usar el terme local,
> altra cosa serà que estem pallocs alhora de determinar si "frame" és
> fotograma o marc (cal estar atents en cada matèria).

En astrofotografia són fotogrames, segur. Tot i que ara tot és digital.

Salut,

Josep M.