Re: Regles de neutralització de gènere

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Tue Mar 26 21:53:55 GMT 2019

Hola Orestes,

estic totalment d'acord amb tu que hi ha situacions molt forçades i
ridícules (per no dir errònies) quan es porta el llenguatge no sexista a
l'extrem. A més, és un plaer tornar a escoltar a la Carme Junyent quan ens
fa veure les incongruències en les que caiem.

Tanmateix, crec que aquestes quatre (que al final són tres) regles ajuden a
fer més inclusiu el llenguatge. Respecte a la primera (Tothom), més que en
la etimologia ens hauríem de fixar en el seu significat: «Tota la gent»
segons el DLC de l'IEC. La segona i tercera (Infant) és el genèric de «nen
i nena», però és més neutre i només l'utilitzem en llocs molt concrets. La
quarta, efectivament té l'inconvenient de la longitud, però normalment és a
les pantalles de benvinguda, que no tenen gaires problemes d'espai. I per
suposat, sempre hem de comptar que el traductor pot posar una excepció
(preferiblement via skip-rule al missatge).

Com que no fan mal, i ens alinearem amb els altres equips de traducció, jo
proposo continuar amb l'adaptació d'aquestes regles noves.

Salutacions,

Josep Ma.

Missatge de Orestes Mas <orestes at tsc.upc.edu> del dia dg., 24 de març 2019
a les 20:38: