Suggeriment de millores al kde-workspace

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Wed Oct 31 23:27:20 GMT 2018

El dimecres, 31 d?octubre de 2018, a les 23:03:04 CET, Antoni Bella Pérez va
escriure:
>   Hola,

Hola,

>   Per tal d'unificar les traduccions i la seva coherència us envio aquest
> informe per tal d'aplicar les millores i veure què més pot veure's afectat.
>
>   Aquestes m'han saltat als ulls per l'ultima actualització a la
> documentació (kde-workspace) i crec que ho podriem solucionar (regles del
> pology):
>
>   <https://websvn.kde.org/?view=revision&revision=1527463>
>
> Get New Color Schemes...
> Obtén esquemes &nous de colors...
>
>  -> esquemes de color nous (ja hi ha deverses ocurrències així)

Primer de tot caldria decidir si "Color Schemes" són «Esquemes de colors» o
«Esquemes de color». Si decidim que és en singular (en la meva opinió), jo
m'inclinaria per «Esquemes de color nous» (però espereu a veure la conclusió
de més avall).

>  -> esquemes nous per als colors

Aquesta no em convenç ja que "Color schemes" sempre el traduïm per «Esquemes
de color», i per ser coherents caldria canviar les ocurrències de «Esquemes de

> Get New Desktop Themes...
> Obtén temes nous d'escriptori...
>
>  -> temes d'escriptori nous
>  -> temes nous per a l'escriptori

Aplicant la mateixa regla, «Temes d'escriptori nous»

> Get New Emoticons...
> Obtén emoticones noves...
>
>  -> Bé
>
> Get New Fonts...
> Obtén tipus de lletra nous...
>
>  -> Bé
>
> Get New Icons...
> Obtén icones noves...
>
>  -> Bé
>
>   Ja fent una cerca amb "^Get " obtinc altres a tenir en compte:
>
> Get New Wallpaper Plugins...
> Obtén connectors nous de fons de pantalla...
>
>  -> Obtén connectors nous per a fons de pantalla...

Si s'apliqués la regla, caldria posar «nous» al final:

Obtén connectors de fons de pantalla nous...

> Get New Login Screens...
> Obtén pantalles noves d'inici de sessió...
>
>  -> Obtén pantalles noves per a l'inici de sessió...

Obtén pantalles d'inici de sessió noves...

> Get New Splash Screens...
> Obtén pantalles noves de presentació...
>
>  -> Obtén pantalles noves per a la presentació...

Obtén pantalles de presentació noves...

> Get New Boot Splash Screens...
> Obtén pantalles de presentació d'inici noves...
>
>  -> Obtén pantalles noves per a la presentació d'inici...

Obtén pantalles de presentació d'inici noves...

l'havíem apropat al nom («Obtén pantalles noves per a la presentació
nous de color».

Conclusió: com que els Esquemes/pantalles/temes/connectors són nous, jo ho
deixaria tal com ho tenim ara:

presentació/icones/etc.»

> Get new icon themes from the Internet
> Obtén temes d'icones nous des d'Internet
>
>  -> Bé
>
>   Quedo a l'espera i demà respondré al company en l'altre fil. Ara tinc
> fútbol ;-)
>
>   Atentament
>   Toni
> PD: Ja no estic de baixa!!

Enhorabona!

Josep Ma. Ferrer

PD: Jo estaré uns dies fora i no sé si tindré connexió.