[kdecat] Traduccions de "clear", "delete", "erase", "remove" i "wipe"

Antoni Bella Pérez antonibella5 at yahoo.com
Sun Oct 19 20:33:29 UTC 2014

El Diumenge 19 Octubre 2014, a les 20:22:51, Josep Ma. Ferrer va escriure:
> [...]
> confús. Per tal d'unificar una mica les traduccions, proposo seguir el
> criteri de Softcatalà (http://www.softcatala.org/recull.html), que és el
> següent:
>
> clear: buidar, netejar, esborrar, suprimir
> delete: suprimir, eliminar
> erase: esborrar, suprimir
> remove: eliminar, suprimir, treure
> wipe: esborrar
>
> 	Ara mateix tenim algunes traduccions de "delete" i "remove" per
> «esborrar». Proposo crear unes regles del pology per tal de detectar aquests

  Hola

  Molt assenyat! Una regla del pology serà d'allò més complicat. Per això
recomano que en aquestes regles els afegim casos d'ús a l'estil dels
barbarismes.

http://websvn.kde.org/trunk/l10n-support/pology/lang/ca/rules/barbarism.rules?view=markup

clear: aclarir (dubtes), buidar (espai lliure), netejar (la pantalla)
delete: esborrar
erase: esborrar (literal)
remove: eliminar (un problema), treure (quelcom, dissipar una sospita)
wipe: netejar, passar el drap, eixugar

  Sols he mirat de fer uns exemples ràpids per a mostrar la idea -per a fer-ho
bé cal veure el context-. Proposo que repasis un mòdul complicat com
applications, i un cop tinguis polides les regles, passar a la resta.

  Toni