[kdecat] Diccionari normatiu del IEC

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Sun Mar 3 09:58:02 UTC 2013

El 02-03-13, a les 18:30, Orestes va escriure:
> [...]
>
> D'on ho has tret? Jo ho vaig buscar a la Viquipèdia (clar que no és cap
> garantia, però si algú crea l'article és de suposar que s'ho haurà mirat
> una mica...)
>
> http://ca.wikipedia.org/wiki/Laurenci
>
> Ara també el veig al diccionari de l'enciclopèdia:
>
> http://www.diccionari.cat/lexicx.jsp?GECART=0080912
>
> Per tant, de moment no ho toco.

La setmana passada es van publicar els canvis al diccionari de l'IEC. Fins
llavors, «laurenci» era correcte. A partir d'ara, l'element químic 103
s'escriu «lawrenci» en català, d'acord amb el DLC de l'IEC. És un canvi molt
recent, per això ni la Viquipèdia ni el diccionari de l'Enciclopèdia encara no
el recullen, i desconec quina política apliquen per aquests canvis.

Evidentment, el canvi només s'ha fet en la versió electrònica del diccionari
(http://dlc.iec.cat/), i es publicarà en les properes edicions impreses.

traduccions del KDE, m'esperaria a veure com evoluciona el seu ús. Si es
generalitza, ja farem els canvis en un futur. Igualment, crec que no hauríem

Els meus cinc cèntims...

Josep Ma.