[kdecat] Arcade

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Mon Oct 15 19:21:27 UTC 2012

El 15-10-12, a les 18:32, Orestes va escriure:
> El Diumenge 14 Octubre 2012, a les 21:09:18, Josep Ma. Ferrer va escriure:

> No hi he pensat mai molt. En principi a mi el terme "arcade" no m'evoca
> qualsevol tipus de joc recreatiu, sinó només aquells més del tipus de
> "matar marcians", però això pot ser perfectament una deformació poc
> professional :-)

De fet, el mot anglès "arcade" ve de "amusement arcade"
(http://en.wikipedia.org/wiki/Amusement_arcade) o "video arcade"que el podríem
traduir per «saló recreatiu». És un lloc on hi ha tot de màquines per passar
l'estona (matamarcians, milions, etc.). Per aquest motiu, la meva proposta era
traduir "arcade" per «recreatiu». Per posar-ho en context: "An arcade game"
sería «Un joc recreatiu».

> Vaja, el que vull expressar és que certs tipus de jocs, com els de
> civilitzacions, jocs de rol, etc. no els classificaria com a arcade, però
> en canvi poden entrar perfectament dins el concepte de "recreatiu".

Totalment d'acord. Jo mai he vist jocs de rol als salons recreatius...

> Per això "recreatiu" el trobo una mica massa ampli/ambigu, però tampoc no
> tinc una alternativa sòlida. No sóc massa apassionat d'aquesta mena de
> jocs. Potser algú que en sigui...

De totes maneres, veig que el Termcat accepta «arcade» com a traducció
d'"arcade". O sigui, que no estem fent una traducció incorrecta. Per tant, si
tots estem d'acord, deixem-ho en «arcade» i ja està.

Josep Ma.