[kdecat] portapapers / porta-retalls

Pau Iranzo pau at somgnu.cat
Thu May 7 05:09:38 UTC 2009

El dj 07 de 05 de 2009 a les 00:25 +0200, en/na Manuel Tortosa va
escriure:
> Doncs això quina de les dos fer servir, no hi ha coherència.
>
> portar-retalls o portapapers
>
> La meva opinió és portapapers ja que és el nom que se li ha donat al Klipper.
>
> Opinions ?

Segons el termcat:

ca  porta-retalls, m
es  portapapeles
fr  presse-papiers
en  clipboard

Definicions
ca: Part de la memòria d'accés aleatori que emmagatzema temporalment les
dades que un usuari vol copiar d'una aplicació informàtica a una altra o
d'una part d'un document a una altra.

Té sentit que si cada vegada que retallem una cosa, s'emmagatzema en el
porta-papers/porta-retalls, el nom siga "porta-retalls" (on es porten
les coses retallades). Per altra part, el termcat no mostra res per a
portapapers o porta-papers.

Tot i així, si ja heu fet servir "portapapers" en algun altre lloc,
convendria mantindre sempre el mateix terme, ja siga un o l'altre.

Salut!

Pau