[kdecat] Ens independitzem?

Albert Astals Cid aacid at kde.org
Mon Jun 15 20:24:20 UTC 2009

A Dilluns, 15 de juny de 2009, Joan Maspons va escriure:
> A Dilluns 15 Juny 2009 20:00:15, Albert Astals Cid va escriure:

> Vols dir que hi ha alguna especificació al KDE que impedeix que, per
> defecte, no es pugui seleccionar una localització que sigui una nació sense
> estat? S'hauria d'activar alguna opció extra? Què passa amb llocs com
> Gibraltar o les Illes Aland? Perquè hi surten si no són estats?

Raó de pes #1
http://www.iso.org/iso/english_country_names_and_code_elements

Raó de pes #2
Perquè Gibraltar no pertany a la Gran Bretanya tot i caure sota la seva
sovirania http://en.wikipedia.org/wiki/British_Overseas_Territory

A més a més hi ha canvis com per exemple la moneda no és la lliura (£) sinó la
lliura gibraltarenya (£G)

Sobre les Illes Åland també hi ha una extensa explicació a la wikipedia on
podràs llegir que són bastant diferents de la resta de finlàndia, no tenen
IVA, hi ha restriccions del moviment de persones, restriccions sobre el dret
de comprar cases, etc. a més a més, tenen un temps d'hora diferent (%H.%M.%S)
al finès (%H:%M:%S)

> Per mi el canvi no és cap protesta, és una normalització d'un fet. A més el
> camp diu "País o regió" així que no cal ni que ens posem d'acord si som una
> regió o un país.

Normalització? Això dels Països Catalans no es una cosa que jo trobi que està
normalitzada ni molt menys. Digue'm el codi de dues lletres dels Països
Catalans?

Albert