[kdecat] Nou a la llista + Projecte Plasmoid

Arnau Padró pukyxd at gmail.com
Thu Feb 19 19:40:57 UTC 2009

Bones! Sóc nou a la llista de correu. M'he registrat bàsicament perquè he
cregut que és un bon lloc on compartir un projecte que estic fent d'un
plasmoid que ens permet mostrar els horaris dels propers trens que passaran
a una Localitat concreta. De moment suporta els operadors de RENFE i FGC tot
i que m'agradaria fer un sistema de plugins i que es pogues ampliar amb
qualsevol operador. El plasmoid consta del propi plasmoid i d'un DataEngine
que és l'encarregat d'obtenir la informació dels horaris. El DataEngine està
força avançat tot i que li caldria afegir el sistema de plugins. El plamoid
és el que està més verd ja que nomes mostra els resultats de dues cerques
que he posat dins el codi, he d'afegir-li una configuració per poder
escollir les estacions que ens interessen.

M'agradaria que comentessiu com el veieu i si teniu alguna suggerència me la
trasmetessiu. Us adjunto el codi font del DataEngine i el Plasmoid en dos
zips. Podeu compilar-los i instal·lar-los de la següent manera:

Un cop descomprimit entrar al directori i executar:

cmake .
make

Després cal copiar el *.desktop a /usr/share/kde4/services (aquest directori
pot variar segons la distribució) i copiar el fitxer *.so de la carpeta lib/
a /usr/lib/kde4.

Un cop fet això cal fer un:

kbuilsycoca4

Finalment podem provar el plasmoid o bé afegint-lo a l'escriptori (potser
poc recomanable fins que estigui més pulit) o bé amb la següent instrucció:

plasmoidviewer plasma_applet_timetable

També podeu provar el DataEngine a secas de la següent manera:

plasmaengineexplorer --engine timetable

En breu espero poder penjar el projecte en alguna web estil kde-apps o
sourceforge.