[kdecat] Nom per a programa

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Mon Jan 28 12:19:21 UTC 2008

A Diumenge 27 Gener 2008 22:54, Xavier Batlle i Pèlach va escriure:
> Hola, avui plantejo una pregunta poc corrent. Per si voleu sugerir algun
> nom per a un programa que podria acabar a KDE-Edu.
>
> El programa té l'objectiu d'ajudar als profes a fer la programació de les
> difents matèries/cursos que imparteix.

> Com traduiríeu KLesson al català?

Jo comparteixo moltes de les coses que diu el Josep Ma. sobre la qüestió. En
síntesi, faria les següents reflexions:

1) No és imprescindible que incloguis una "K" al nom, tot i que és tradició.

2) Per tal de compatibilitzar la teva idea de posar-hi un nom català amb el
costum de posar als programes noms anglesos per tal que la gent se'ls faci
més "seus", jo tiraria més aviat per la via de cercar noms catalans que també
tinguin (més o menys) sentit en anglès. Això té l'avantatge que pots acabar
triant la versió catalana o l'anglesa, i té el mateix sentit en les dues
llengües

Per exemple, se m'acut:

* "Akademia", però aquest té l'inconvenient que trepitja el nom del congrés
anual de KDE.

* Fakultat (o Fakulty), similar a l'anterior.
(http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=faculty)

* Eskola i derivats: Aquesta ja l'ha dita el Josep Ma. També és molt similar
al mot anglès i en altres llengües. A mi em sona al projecte Skolelinux.

* Planifikació (o Planifikation). Té l'inconvenient de portar un accent
diacrític, cosa que no convé gens al nom d'un programa, però pots usar
Planifika, tot i que no té sentit en anglès.

Aquesst noms, però, tenen l'nconvenient que són poc descriptius de la funció
de l'aplicació, i (potser) seria bo que ho fossin. No sé si hi ha una "guia
d'estil" de KDE al respecte. Per tal de subsanar això en part, també
pots -com has proposat tu mateix- usar "Plan" per afegir-lo a un altre mot i
fer-ne un de compost (EskoolPlan...)

En fi, ara no se m'acut res més. M'hauràs de disculpar a mi per la parrafada.

Orestes.