[kdecat] Cadenes perdudes en el pas KDE 3.5 -> KDE 4.0

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Wed Sep 5 22:05:50 UTC 2007

A Dimecres 05 Setembre 2007 20:31, Albert Astals Cid va escriure:
> A Dimecres 05 Setembre 2007, Orestes Mas va escriure:

> Ok, fet, les cadenes haurien d'haver aparegut a libkdeedu.po

Si i no. N'han aparegut algunes, però en manquen d'altres.

La manera més senzilla de veure-ho és la següent:

En el pas de la revisió 703651 -> 706084 del SVN, el fitxer "kalzium.po" del
KDE4 (trunk/l10n/ca/messages/kdeedu/kalzium.po) va passar de 145404 bytes a
tenir-ne només 53713. El "diff" entre les dues versions (que es pot veure a
http://websvn.kde.org/trunk/l10n-kde4/ca/messages/kdeedu/kalzium.po?r1=703651&r2=706084)
mostra una pèrdua de 621 cadenes (que de fet ja apareixien com a comentades
en la versió anterior), un nombre molt més elevat que les que hi ha a
libkdeedu.po (tan sols 477).

Més encara, si es fa un "msgmerge" entre el nou libkdeedu i el kalzium del KDE
3.5.7, només s'aprofiten 220 cadenes de l'antic kalzium, i per tant en queden
401 que segueixen "desaparegudes". On son?

Per exemple, en el "diff" que comento abans es veu que una de les cadenes
desaparegudes és:

 #~ msgid ""
   #~ "Isotopes are forms of a chemical element whose nuclei have the same "
   #~ "atomic number, Z, but different atomic masses, A. The word isotope, "
   #~ "meaning at the same place, comes from the fact that all isotopes of
an "
   #~ "element are located at the same place on the periodic table."
   #~ msgstr ""
   #~ "Els isòtops són formes d'un element químic els nuclis del qual tenen
el "
   #~ "mateix nombre atòmic Z però diferents masses atòmiques A. El mot "
   #~ "'isòtop', que significa 'al mateix lloc', prové del fet que tots els "
   #~ "isòtops d'un element estan col·locats al mateix lloc de la taula "
   #~ "periòdica."

I aquesta és una cadena que no apareix al libkdeedu aquest.

Per tant, cal seguir investigant.

A banda de tot això em pregunto el motiu que hi ha darrera d'aquest trasllat
de cadenes del kalzium.po al libkdeedu.po. Entenc que en una llibreria hi
puguin haver coses com ara els noms dels mesos o els dies de la setmana, que
poden aprofitar moltes aplicacions (i que de fet haurien de ser a kdebase més
aviat), però posar en una llibreria coses que només usarà un sol programa no
té massa sentit per a mi...

Orestes.