[kdecat] Cadenes perdudes en el pas KDE 3.5 -> KDE 4.0

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Mon Sep 3 10:32:44 UTC 2007

Hola a tothom,

En mirar-me les traduccions de Kalzium, dins de Kdeedu, he observat amb
preocupació una gran davallada del nombre de cadenes entre les versions del
Kalzium en el KDE 3.5 i en el KDE 4 . Al KDE 3.5 Kalzium té 765 cadenes, però
en el KDE 4.0 només en té 383. Totes les que han desaparegut corresponien a
informació de caire enciclopèdic sobre elements químics i estris de
laboratori. Una feinada que em va costar molt de fer perquè hi havia gran
quantitat de terminologia específica del món de la química i no és immediata
de trobar en català.

Com que no estic massa al corrent del procés de desenvolupament del KDE 4, no
sé si aquesta desaparició és transitòria o definitiva. Potser l'Albert
(Astals), em sabrà aclarir si no hauríem d'estar ja en període de "string
freeze" de la 4.0... almenys això em semblava haver llegit abans de vacances.

Ho dic perquè si no estem en string freeze no té massa sentit seguir traduint,
però d'altra banda si no traduïm és segur que a l'octubre no ho tindrem.

Entenc que aquest problema potser és específic de Kalzium, i que per tant fóra
millor preguntar-la als desenvolupadors de Kalzium, i suposo que és el que
acabaré fent. Però ho aviso aquí perquè potser passa també amb altres
programes i convé que la gent estigui alerta.

Bé, si algú sap alguna cosa més, li ho agrairé.

Orestes.