[kdecat] Save as

Raül Garrigasait rgarrigasait at gmail.com
Thu May 3 19:10:54 UTC 2007

Hola,

Així doncs, per traduir "save as", tenim tres possibilitats damunt la taula:

"desa com a"
"anomena i desa"
"desa amb un altre nom".

També s'hi podria afegir: "canvia el nom i desa".

De moment, alguns de nosaltres hem expressat la nostra preferència per
alguna d'aquestes possibilitats, però no hi ha hagut una majoria
aclaparadora per cap de les propostes. Com que és una expressió que surt a
tot arreu, estaria bé triar-ne una i fer-la servir sistemàticament d'ara
endavant, no us sembla?

N'hi ha una, "anomena i desa", que ja s'empra en l'OpenOffice, i en el
Microsoft Word català i, per tant, està més o menys consagrada, la qual cosa
no vol pas dir, és clar, que hàgim d'emprar-la si no ens convenç. Em sembla
que a l'Albert Astals no li agradava gaire aquesta opció. Albert, les altres
et satisfan més?

Si considerem que és important fer traduccions entenedores, com deia
l'Albert Cervera, crec que les més clares són "desa amb un altre nom" i
"canvia el nom i desa". Jo em decantaria per la primera.

Salut,
Raül.

El 27/04/07, Albert Cervera Areny <albertca at hotpop.com> ha escrit: