[kdecat] Activitats Kanagram

Ferran Valle edubuntu.cat at gmail.com
Thu Jul 5 21:45:31 UTC 2007

Hola a tothom, he provat d'enviar dues vegades aquest missatge a la llista
de correu i no me n'he sortit, a veure si ara tinc més sort...

Canvis que he fet:
> koala -> coala
> rat-penat -> ratpenat
> alt bosc -> al bosc

Aquests canvis els trobo encertats, em semblen correctes i veig bé que
s'apliquin.

Alguna raó per que "Sta coloma de F" no sigui "Santa coloma de Farners"

Aquesta és l'única capital de comarca que m'ha donat problemes, tota la
resta ho he resolt bé. El tema amb aquest nom està en què "Santa Coloma de
Farners" és massa llarg i no hi cap dintre l'espai que té assignat: moltes
de les lletres queden fora del "display" i no es veuen. Un problema similar
m'he trobat amb "Vilafranca del Penedès" i "Vilanova i la Geltrú", però ho
he solucionat escrivint "Vilafranca" i "Vilanova". Ja sé que no és el més
desitjable, però alguna cosa havia de fer. Una altra opció seria elimiar el
tema de "Comarques", però crec que hi sortiríem perdent, no?

El mateix m'ha passat amb el tema "Biografies": la meva intenció era que
apareguessin el nom i el cognom de la majoria de personalitats, però si el
nom era massa llarg no apareixen totes les lletres. En el cas concret de
"Teresa de Calcuta" m'he hagut de conformar amb "Mare Teresa", que no em
satisfà de la mateixa manera, però ho he fet per salvar aquesta limitació.

Cal acceptar que la interfície del joc només està preparada per una
paraula/es de llargada curta o mitjana, i el que he fet ha estat adaptar-me
a aquesta limitació. Si a alguna altra persona se li acudeix una altra
solució per resoldre-ho, les paraules que incorporem podran ser de major
llargada.

constel.lació -> constel·lació
> satèl.lit -> satèl·lit
> tenis -> tennis
> inàlambric -> sense fils (què és el terme correcte)

Aquests suggeriments els trobo més discutibles... Les "eles" geminades
segurament només són "correctes" tal i com les escrius tu, però la meva
proposta de " constel.lació" o "satèl.lit" segueixen l'estàndard "de facto"
que fa servir la gent i per això les he escrit amb el punt baix. De tota
manera, si ho creieu convenient es poden deixar amb el punt alt tal i com
proposa l'Albert, no em suposa cap problema...

La paraula "tenis" està igualment acceptada que "tennis". Si mires dos dels
principals diaris online en català, l'Avui i el Periódico de Catalunya,
realitzant una recerca amb "tenis" o "tennis", obtens més resultats amb la
primera que amb la segona.

La paraula "inalàmbric" potser no està reconeguda de manera oficial. A mi
particularment m'agrada, però si creieu que convé més posar "sense fils",
doncs endevant.

Lloc de la casa que es fa servir com a saleta d'estar, on hi ha el sofà
> |-> líving
>
> Segur que algú endivinaria això?

Es podria subtituir aquest ítem per "saleta d'estar", però des del meu punt
de vista, quan un ítem incorpora 2-3 paraules o apòstrofs, augmenta la
dificultat i el nivell de complexitat el trobo excessiu. He seguit el
criteri de deixar el mínim possible d'espais en blanc, i posar el mínim
d'apòstrofs, que dificulten la resolució.

Com ja he dit repetides vegades, les meves opinions no pretenen ser la
darrera paraula: en tot moment podeu prendre la decisió que cregueu més
oportuna.

Salutacions a tothom

--
------Edubuntu en català