[kdecat] Eines per la documentació

Marc Coll marcoll at ya.com
Tue Sep 26 18:37:14 UTC 2006

> També he mirat de cercar-ne de visuals, però no en trob.
> He provat el conglomerate, i he trastejat amb el Quanta i el Kate.
> El que més m'ha convençut és el Kate, amb el connector de XML, però no mostra
> l'estructura del document.
> I del quanta no aconseguesc que m'autocompleti res.

Jo vaig fer el meu projecte de fi de carrera amb DocBook (ho volia fer
en LaTeX, però el meu tutor em va convèncer per fer-ho en DocBook), i
vaig fer servir d'editor el Quanta, que m'ho autocompletava tot. De fet,
si el Kate et funciona també t'ha de funcionar el Quanta, doncs en el
fons són el mateix editor (l'editor de text encastable del KDE).
Probablement no tens ben posada la DTD. Vés al menú "DTD", i tria la
primera opció ("Canvia la DTD..."). Tria DocBook 4.2, i marca l'opció
per convertir el document actual a la DTD seleccionada. T'hauria
d'aparèixer una línia semblant a aquesta a dalt de tot del document:

<!DOCTYPE book PUBLIC "-//OASIS//DTD DocBook XML V4.2//EN"
"http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.2/docbookx.dtd">

Això serveix per indicar-li al Quanta (o a qui sigui) que aquest
document és un document de DocBook. Veuràs com canvia la barra d'eines,
i fins i tot t'hi apareix una que diu "KDE DocBook" (que suposo que deu
ser especial per editar la documentació del KDE). També et sortirà una
pestanya amb l'estructura del document a la barra de pestanyes de
l'esquerra.

Marc Coll