[kdecat] Debugging output

Marc Coll marcoll at ya.com
Sat Mar 11 19:51:41 UTC 2006

Hola, llista! Aquests dies estic actualitzant i repassant la traducció
del K3b, i m'he trobat amb un terme que es fa servir sovint en programes
del KDE: "debugging output". Per si algú no ho sap, són un conjunt de
missatges que mostra un programa quan es produeix un error (normalment
prou greu com per fer avortar el programa), i que poden ser d'utilitat
per als programadors a l'hora de buscar l'errada. Habitualment ho
traduïm per "eixida de depuració" o bé "sortida de depuració" (segons el
traductor), però a mi no em convenç cap de les dues, i he pensat que
potser seria més adient traduir-ho com "traces de depuració".

Per estalviar-vos feina, he buscat "traça" al GREC, i hi ha dues
acepcions del terme que crec que casen bé amb el significat que estic
donant aquí a la paraula traça:
    3  Senyal que deixa una cosa per allà on ha passat. Seguir la traça
d'algú.
    6 INFORM Sortida d'un traçador.
Podríem considerar que "algú" és l'error en qüestió, i que el traçador
és el propi programa.

Què en penseu?

Marc Coll