[kdecat] Informe del Termcat [secció: Terminologia]

Antoni Bella evasten5 at yahoo.es
Sun Jun 11 19:05:10 UTC 2006

  Hola

  En aquest correu tracto el meu primer parer sobre
les qüestions _terminològiques_ que ens han enviat i
aporto un mètode de revisió.

Suggeriment:
  Empreu el KFileReplace en el mode de només cerca
junt amb el fitxer .kfr que adjunto. La instantània
mostra l'única configuració que he usat -recursivitat
sobre les fonts-.

  Una vegada detectats els possibles canvis caldria
cercar dit terme amb el KBabel i veure si esdevé
realment necessari.

  Naturalment aquesta feina l'hauria de realitzar una
única persona física. Suposo que amb un parell d'hores
estaria arranjat.

Terminologia:
 - localització -> ubicació
 · Estic en desacord amb aquest punt doncs prefereixo
 emprar les traduccions correctes, tot i que si
 s'aclareix que es poden emprar per a diferenciar es
 pot veure:
	localization --> localització
	ubication --> ubicació

 - No a l'ús de "vista prèvia"
 (el verb visualitzar és més precís en l’àmbit
informàtic)
 · Algú em pot explicar perquè? Personalment hi ha
molt
 poques ocasions en que no es pugui emprar el mot
 "vista", el qual per ser més curt i fàcil, pel que té
 més preferència. A la meva manera de veure. Clar.

 - "adreça de correu electrònic" en comptes d'"adreça
electrònica"
 · En aquesta hi soc àmpliament reticent. I això de
 normalitzada potser m'explicaran a on. Doncs penso
que
 és una barbaritat. O es que l'adreça de la meva web
no
 és també electrònica?

· Perfecte! (Estic d'acord amb tot el següent).
 - "retalla" en comptes de "talla"
 - "suports extraïbles" en comptes de "suports
removibles"
 - "carpeta personal" en comptes de "carpeta inicial"
	(ja n'hem parlat i havia quedat inici, però...)
 - "filtratge" en comptes de "filtrat"
	(Aquesta ja està admesa des de que en David Gil
        va revisar el KMail. Encara està en procès de
        revisió però potser algú pot revisar totes
	les traduccions hi arranjar-ho).
 - "Ajusta a l’ample de pàgina" en comptes de "Ajusta
a l’amplada de pàgina"

  Atentament
  Toni

Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
    Debian en català: http://www.debian.org/international/Catalan/
    KDE en català: http://l10n.kde.org/teams/infos.php?teamcode=ca
    T.P: http://www.iro.umontreal.ca/translation/registry.cgi?team=ca