[kdecat] Kalzium, 100%

orestes at tsc.upc.edu orestes at tsc.upc.edu
Mon Jan 23 00:35:28 UTC 2006

Hola,

He acabat la traducció del Kalzium. Amb això ja tenim tot el kdeedu
(estable) al 100%, si exceptuem el kgeography que l'està traduint l'Albert
a mesura que va desenvolupant-lo.

No l'adjunto perquè ocupa massa. El Sebastià o l'Albert el podeu
descarregar de :

http://personales.ya.com/orestes/kalzium.po

Si li voleu donar una ullada, endavant. Ja us aviso, però, que en aquesta
ocasió he hagut de ser una mica creatiu amb les traduccions, perquè:

1) L'autor és alemany i a vegades usa un anglès "curiós" (proveu de
traduir "pileusball")

2) Els noms anglesos dels elements sovint no són els mateixos que els
catalans, sobretot pel que fa als elements coneguts de fa molts anys,
aleshores cal canviar tota l'explicació de l'origen del nom, no pas
traduir-ho directament. Molta Viquipèdia i Google.

3) M'ha calgut fer certa recerca sobre el vocabulari en català de
l'instrumental de laboratori químic. Afortunadament som un país amb força
tradició química i la gent encara es dedica a publicar coses en català. Ja
ho deia Espriu: Hem viscut per salvar-vos els mots, per retornar-vos el
nom de cada cosa...

En fi, una feinada. Sort que de petit m'agradava força això de la química...

Orestes.