[kdecat] Traducció Krita

Pau Tallada Crespí pau_tallada at telefonica.net
Thu Feb 16 13:35:28 UTC 2006

En/na Xavier Batlle i Pèlach ha escrit:
> A Diumenge 12 Febrer 2006 21:18, Pau Tallada Crespí va escriure:

> Ens podries explicar una mica això de les unitats binàries?, és un invent per
> distingir els 1000 (k) pels 1024 (Ki) ?
> Reconec que no ho havia sentit mai i quan ja t'anava a corregir he buscat una
> mica pel google i he vist la meva ignorància.
>
> Tot i això, no és una decisió més dels desenvolupadors que no pas dels
> traductors?

Buf, que malament que va el correu, he rebut abans una resposta a aquest
correu que el mateix correu originari.

Respecte a la teva pregunta, no sé si això pertoca als desenvolupadors
més que als traductors. En tot cas és un aspecte de correcció (una mica
purista, si tu vols).

Jo crec que ja és hora que comencem a deixar les coses clares, que una
cosa són pomes i l'altre patates. Si es definiren uns prefixes binaris
que, a més, són molt parescuts als decimals seria per aclarir l'embull i
la confusió que hi havia. A més, sincerament, no crec que MiB sigui més
difícil o menys entenedor que MB. Si un usuari no en té ni idea del que
vol dir MB, tampoc sabrà que significa MiB. I crec que tot usuari que
sap el que signifiquen les sigles MB podrà entendre MiB (o com a mínim
assimilar-ho a MB, que ja és suficient).

Des del meu punt de vista no ens hauriem d'escudar en el desconeixement
de l'usuari per triar una opció menys correcte però més entenedora,
perquè amb aquesta política acabariem restringint el vocabulari al
mínim. I, personalment, una de les coses que més m'agrada de les
aplicacions traduïdes és que et permeten ampliar el teu malmès
vocabulari, perquè et presenta paraules noves i reptes contextuals
constantment.

No sé si m'ha sortit una opinió molt radical i poc ponderada, estic en
la recta final histèrica dels exàmens.

Au, ja direu coses.

Pau Tallada.