[kdecat] Disc dur nomès per arrencar

Pau Tallada Crespí pau_tallada at telefonica.net
Sat Feb 11 15:21:48 UTC 2006

En/na Jordi ha escrit:
> Hola,
>
> Tinc un antic portàtil HP Omnibook Xe2, que m'agradaria utilitzar-lo com a
> servidor domèstic pel seu baix consum.
>
> Servidor WEB, FTP, Correu, p2p, etc...
> Radio per Internet...
>
> He pensat en instlar-li Debian sense les X.
>
> El problema que trobo es que el disc dur fa molt soroll i té molt poca
> capacitat. M'agradaria doncs tenir-lo desactivat i utilitzar un disc dur
> extern per USB o fins i tot un disc dur per ETHERNET.
>
> Remenant la BIOS  observo que nomès pot arrencar des d'el CDROM, diskete o
> disc Dur.

> [...]
Podries provar d'instal·lar aquesta Debian al disc dur extern USB, i fer
arrancar el portàtil des d'un disquet. En aquest disquet li podries
posar el GRUB i arrancar el nucli de la Debian del disc USB.

Segur que es pot fer, però segurament hauras de potinejar una mica amb
les configuracions, tant de la BIOS com del GRUB, potser aquest portàtil
és massa antic i no detectarà els dispositius USB en arrancar. Si és
així, crec que el nucli Linux hauria d'executar-se des del disquet, i
una vegada carregat ja segur que podria muntar la partició / des del
disc USB.
El que no sé és si et cabrà el GRUB i un nucli Linux 2.6 dins un
disquet, crec que ja són una mica massa grossets, però potser si el
compiles a mà i elimines tot l'innecessari...

Per cert, el disc dur intern crec que el podries desactivar completament
des de la bios.

Sort!

Pau tallada.