[kdecat] Directoris i carpetes

Sebastià Pla i Sanz sps at sastia.com
Wed Mar 9 08:54:05 UTC 2005

A Dimecres 09 Març 2005 01:12, Albert Cervera Areny va escriure:
> En els testos de les traduccions vaig afegir-n'hi un que detectés
> l'aparició de "directori". He mirat en la història de la llista i només he
> sabut trobar un fil de conversa que parlava del dilema directori/carpeta.
>
> Sé que en alguns casos com servidor de directori, es manté directori però
> n'hi ha força a la traducció on encara hi ha directori en el sentit
> habitual, i m'ha sorprès perquè tenia entès que en anglès ho havien
> "arreglat" tot i no sembla que sigui així.
>
> Què faig? Canvio els directoris per carpetes?

La confusió ja ve de l'original anglès. En teoria es va canviar a tot arreu
"directory" per "folder". Però hi ha llocs on encara apareix "directory". El
criteri que uso jo és traduir "directory" per "directori" i "folder" per
"carpeta".

De tota manera aquest és un punt on crec que no és greu que hi hagin 2
paraules pel mateix concepte, excepte que "directory" pot fer referència a un
"directori LDAP" o similar. Llavors se n'ha de dir "directori".

Sebastià
--
Encara quedem valencians que no volem deixar d'ésser el poble que som,
que no volem cedir a la dissolució ni a la indiferència.