[kdecat] Automatització de revisions simples

Albert Cervera Areny albertca at hotpop.com
Thu Jan 27 00:49:43 UTC 2005

Hola llista!
	Avui he vist un error bastant freqüent (tant en les traduccions com en l'ús
diari) en el kspread. Es tracta de la paraula "fulla" aplicada als fulls de
paper, de càlcul o estil.
	Per una banda, m'he dedicat a modificar aquestes entrades a totes els fitxers
que he trobat. Així que volia enviar el diff a algú amb permisos però abans
comentar-ho a la llista per si hi havia algun problema amb el canvi.
	Per altra m'he decidit a començar un petit guió (queda clar per quina
traducció de script em decanto ;) per poder detectar les errades més
habituals als fitxers per tal de fer un petit control de qualitat o, millor
dit, testos de regressions.
	Ara com ara, l'escript és "massa" simple i lent, però la idea és que detecti
(encara no hi ha tots els casos) els següents errors:

Erroni ---> Correcte

per el ---> pel
per els  ---> pels
de el ---> del
de els ---> dels
de [vocal] ---> d'
pel [vocal] ---> l'
el [vocal] ---> l'
la [a, e, o] ---> l'
fulla d'estil ---> full d'estil
fulles d'estil ---> fulls d'estil
fulla de càlcul ---> full de càlcul
fulles de càlcul ---> fulls de càlcul
de el que ---> del qual (algú que en sàpiga més ho hauria de confirmar)
dels que ---> dels quals (idem)

En altres casos s'hauria de poder executar el guió per tal de què mostrés
aquells casos que cal vigilar:

la [u,i] ---> Depèn de sí la síl·laba és tònica o àtona
l' [u,i] ---> idem
fulla ---> Només he trobat el context fulla parlant de full per tant val la
pena avisar
fulles ---> idem

Evidentment en ambdós casos es podrien anar afegint cadenes que es creguessin
convenients. Per exemple, si es decidís que s'opta per utilitzar "guió" ;) en
lloc de "script" és podria afegir a la llista de paraules a revisar (o
directament en els errors).

També pensava en què hauria d'executar l'ispell (o aspell, etc) per cada
fitxer però debut a la falta del suport d'apòstrofs i altres potser no faria
el procés tant automàtic, o generaria massa falses alarmes.

--
Temperatura: 2°C
Humitat Relativa: 31.9%