[kdecat] Clockwise i counterclockwise

Tevi tevibp at wanadoo.es
Sat Jan 15 20:38:33 UTC 2005

A Dissabte 15 Gener 2005 19:56, Sebastia Pla i Sanz va escriure:
> [...]
> traduccions correctes "Gira en el sentit de les agulles del rellotge" i
> "Gira en el sentit contrari a les agulles del rellotge" tenen el defecte de
> ser molt més llargues. He tirat pel dret i ho he traduït per "Gira amb el
> rellotge" i "Gira contra el rellotge". Una altra opció seria "Gira a la
> dreta" i "Gira a l'esquerra", però no m'acaba de convèncer.
>
> Les paraules soltes les havia traduit en Josep Ma. com a "Horària" i
> "Antihorària" al kolourpaint. Potser "Gir horàri" i "Gir antihoràri" seria
> una bona solució, però no apareix el verb. Una altra opció seria "Gira

Jo el que estic més acostumat a fer servir a classe és "Gira en sentit horari"
i "Gira en sentit antihorari" però potser és massa llarg. Si és massa llarg
es podria renunciar a la 3a persona singular i deixar la forma en infinitiu
que proposes "Gir horari". "horàriament i antihoràriament" no em sona bé,
però potser només és qüestió d'acostumar-s'hi.

En qualsevol cas "horari" sense accent que deu haver caigut d'horària. ;)

Tevi